Skip to content

စိတ္ကုိေျပးတယ္ ထင္လုိ႔ျဖစ္တတ္တဲ့ အစြဲမ်ဳိးစုံ

June 9, 2009

ဓမၼဓရ—စိတ္ကထြက္ေျပးအတြက္ လုိက္ဖမ္းေနရပါတယ္ဘုရား။

ဦးဝိဇယ—စိတ္ကမေျပးပါဘူး။ အာရုံကုိသိၿပီး ပ်က္တဲ့ သေဘာ ကုိ အရွင္ဘုရားကုိရွင္းျပၿပီးပါၿပီ။ စိတ္ကုိသာေျပးတယ္ထင္ၿပီး ဖမ္းေနမယ္၊ခ်ဳပ္ေနမယ္၊ ဆုိရင္ အစြဲမ်ဳိးစုံဝင္လာေတာ့မွာပါပဲဘုရား။

အစြဲမ်ဳိးစုံ ဆုိတာကေတာ့—

(၁) ခႏၶာကုိယ္ၿငိမ္ေနမွတရားျဖစ္တယ္— ဟုထင္လွ်င္ ၿငိမ္ၿငိမ္ေနႏုိင္ေသာအခါ ေက်နပ္ျခင္းေလာဘျဖစ္ၿပီး ျငိမ္ျငိ္မ္မေနႏုိင္ေသာအခါ မေက်နပ္ေသာေဒါသျဖစ္ပါတယ္။

(၂) စိတ္ကုိကုိယ္ထားတဲ့ေနရာေနမွတရားျဖစ္တယ္။-—ဟုထင္လွ်င္ စိတ္ကုိ ကုိယ္ထားတဲ့ အာရုံမွာ ေနေသာအခါ ေက်နပ္ျခင္း ေလာဘျဖစ္ၿပီး ထားရာမွာမေနေသာအခါ မေက်နပ္ျခင္းေဒါသျဖစ္ပါတယ္။

(၃) စိတ္က အာရုံ တစ္မ်ဳိးတည္း သိတာမွတရားျဖစ္တယ္—-ဟုထင္လွ်င္ စိတ္ကအာရုံတစ္မ်ဳိးတည္း သိေသာအခါ ေက်နပ္ျခင္း ေလာဘျဖစ္ၿပီး တစ္မ်ဳိးတည္း မသိေသာအခါ မေက်နပ္ျခင္း ေဒါသ ျဖစ္တယ္။

(၄) တစ္နာရီ၊ ႏွစ္နာရီ စသည္ျဖင့္ ကုိယ္တုိင္အခ်ိန္ သတ္မွတ္ၿပီး သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း —သိခုိင္းတာ သိမွတရားျဖစ္တယ္-— ဟုထင္လွ်င္ ထင္တုိင္းျဖစ္ေသာခါ ေက်နပ္ျခင္း ေလာဘျဖစ္ၿပီး ၊ထင္တုိင္းမျဖစ္လွ်င္ မေက်နပ္ျခင္းေဒါသ ျဖစ္ပါတယ္။

(၅) နံနက္၊ညစသည္ျဖင့္ ကုိယ္တုိင္အခ်ိန္သတ္မွတ္ၿပီး -သတ္မွတ္ခ်ိန္မွ တရားျဖစ္တယ္-ဟုထင္လွ်င္ထင္တုိင္း လုပ္ျဖစ္ေသာအခါ ေက်နပ္ျခင္းေလာဘ ျဖစ္ၿပီး မလုပ္ျဖစ္ေသာအခါ မေက်နပ္ျခင္း ေဒါသျဖစ္ပါတယ္။

(၆) ဘုရား၊ေက်ာင္း၊ရိပ္သာ စေသာေနရာမွာ လုပ္ရမွတရားျဖစ္တယ္—ဟုထင္လွ်င္ အထင္အတုိင္း လုပ္ႏုိင္လွ်င္ ေက်နပ္ျခင္းေလာဘျဖစ္ၿပီး အထင္အတုိင္း မလုပ္ႏုိင္လွ်င္ မေက်နပ္ျခင္း ေဒါသျဖစ္ ပါတယ္။

(၇) ဣရိယာပုတ္ေလးပါးမွာ—ထုိင္မွတရား၊ ရပ္မွတရား၊ သြားမွတရား၊အိပ္မွတရားျဖစ္တယ္၊ ဟုထင္လွ်င္ ထင္တုိင္းလုပ္ႏုိင္လွ်င္ ေက်နပ္ျခင္း၊ေလာဘျဖစ္ၿပီး ထင္တုိင္းမလုပ္ႏုိင္လွ်င္ မေက်နပ္ျခင္း ေဒါသျဖစ္ေစပါတယ္။

(၈) အလုပ္မ်ဳိးစုံထဲတြင္ တရားသက္သက္လုပ္မွ တရားျဖစ္တယ္-—ဟုထင္လွ်င္ ထင္တုိင္း လုပ္ႏိုင္လွ်င္ ေက်နပ္ျခင္း ေလာဘျဖစ္ၿပီး ထင္တုိင္းမလုပ္ႏုိင္လွ်င္ မေက်နပ္ျခင္း ေဒါသျဖစ္ေစပါတယ္။

(၉) ေရာဂါကုိအစြဲဲဲျပဳၿပီး ေနေကာင္းမွတရားလုပ္လုိ႔ရမယ္—-ဟုထင္လွ်င္ ထင္တုိင္းလုပ္ရလွ်င္ ေက်နပ္ျခင္း ေလာဘျဖစ္ၿပီး ထင္တုိင္းမလုပ္ရလွ်င္ မေက်နပ္ျခင္းေဒါသျဖစ္ပါတယ္။

(၁၀) ငါတုိ႔တရားနည္းမွတရားျဖစ္တယ္္—- ဟုထင္ၿပီးေက်နပ္လွ်င္ေလာဘျဖစ္ၿပီး အျခားနည္းကုိမေက်နပ္လွ်င္ ေဒါသျဖစ္ပါတယ္။

(၁၁) ငါတုိ႔ျပတဲ့ဆရာမွမွန္တယ္္ —-ဟုထင္ၿပီးေက်နပ္လွ်င္ ေလာဘျဖစ္ၿပီး အျခားဆရာကုိ မေက်နပ္လွ်င္ ေဒါသျဖစ္ပါတယ္။

(၁၂) အတိတ္အေၾကာင္းအရာကုိ အဟုတ္ထင္ၿပီး—ေက်နပ္လွ်င္ ေလာဘျဖစ္ၿပီး မေက်နပ္လွ်င္ ေဒါသျဖစ္ပါတယ္။

(၁၃) ပစၥဳပၸန္ အေၾကာင္းအရာကုိ အဟုတ္ထင္ၿပီး— ေက်နပ္လွ်င္ေလာဘျဖစ္ၿပီး မေက်နပ္လွ်င္ ေဒါသျဖစ္ပါတယ္။

(၁၄) အနာဂတ္အေၾကာင္းအရာကုိအဟုတ္ထင္ၿပီး—-ေက်နပ္လွ်င္ ေလာဘျဖစ္ၿပီး မေက်နပ္လွ်င္ ေဒါသျဖစ္ပါတယ္။

(၁၅) အတြင္း-ဟူေသာသတ္မွတ္ခ်က္ကကုိအဟုတ္ထင္ၿပီး ——-ေက်နပ္လွ်င္ ေလာဘျဖစ္ၿပီး မေက်နပ္လွ်င္ေဒါသျဖစ္ပါတယ္။

(၁၆) အျပင္-ဟူေသာသတ္မွတ္ခ်က္ကုိ အဟုတ္ထင္ၿပီး—— ေက်နပ္လွ်င္ ေလာဘျဖစ္ၿပီး မေက်နပ္လွ်င္ေဒါသျဖစ္ပါတယ္။

(၁၇) အၾကမ္း-ဟူေသာသတ္မွတ္ခ်က္ကုိ အဟုတ္ထင္ၿပီး—ေက်နပ္လွ်င္ ေလာဘျဖစ္ၿပီး မေက်နပ္လွ်င္ ေဒါသျဖစ္ပါတယ္။

(၁၈) အနု-ဟူေသာ သတ္မွတ္ခ်က္ ကုိ အဟုတ္ထင္ၿပီး——ေက်နပ္လွ်င္ ေလာဘျဖစ္ၿပီး မေက်နပ္လွ်င္ ေဒါသျဖစ္တတ္ပါတယ္။

(၁၉) အယုတ္-ဟူေသာသတ္မွတ္ခ်က္ ကုိ အဟုတ္ထင္ၿပီ——ေက်နပ္လွ်င္ ေလာဘျဖစ္ၿပီး မေက်နပ္လွ်င္ ေဒါသျဖစ္တတ္ပါတယ္။

(၂၀) အျမတ္-ဟူေသာသတ္မွတ္ခ်က္ကုိ အဟုတ္ထင္ၿပီ—-ေက်နပ္လွ်င္ ေလာဘျဖစ္ၿပီး မေက်နပ္လွ်င္ ေဒါသျဖစ္တတ္ပါတယ္။

(၂၁) အေဝး-ဟူေသာသတ္မွတ္ခ်က္ကုိ အဟုတ္ထင္ၿပီး—–ေက်နပ္လွ်င္ ေလာဘျဖစ္ၿပီး  မေက်နပ္လွ်င္ေဒါသျဖစ္ပါတယ္။

(၂၂) အနီး-ဟူေသာ သတ္မွတ္ခ်က္ကုိ အဟုတ္ထင္ၿပီး—–ေက်နပ္လွ်င္ ေလာဘျဖစ္ၿပီး မေက်နပ္လွ်င္ ေဒါသျဖစ္ပါတယ္။

ယခုေျပာတဲ့အစြဲေတြကုိ တပည့္ေတာ္ သိသေလာက္သာေျပာတာပါ ဘုရား။အစြဲေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားအုံး မယ္ဆုိတာ မသိေသးပါဘူး။ စိတ္ကုိေျပးတယ္လုိ႔— အဟုတ္ထင္ျခင္းကုိအမွီျပဳၿပီး ျဖစ္လာတဲ့ အစြဲမ်ဳိးစုံျဖစ္ပါတယ္။

စိတ္ကုိ—သိၿပီးပ်က္တဲ့သေဘာပဲ—ဟုနားလည္ထားရင္ စိတ္ကုိခ်ဳပ္မွာလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ အခ်ိန္၊ေနရာ၊နာရီ ႏွင့္ စိတ္ကုိဖိထားေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။စိတ္သေဘာကုိ မသိေသာေၾကာင့္သာ စိတ္ကုိခ်ဳပ္တာ ဆြဲတာ ဖိတာေတြ ျဖစ္လာတာပါ။

One Comment
  1. မဂၤလာပါ…
    ေမးခြန္းေလးကို ေန႔စဥ္ေရးသားဓမၼပိုစ့္မ်ား စာမ်က္ႏွာမွာေတြ႕လိုက္ေတာ့ တရားအားထုတ္သူတိုင္း ေမးခြန္းျဖစ္ေနေတာ့စိတ္ဝင္စားရင္း လာေရာက္ဖတ္သြားပါတယ္…ကၽြန္ေတာ္တို႔ တရားထုိင္တံုးက စိတ္ကမၿငိမ္ဘူး၊ သူၿငိမ္မွတရားရမယ္လို႔ ထင္ၿပီး စိတ္ကိုထိန္းခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ စိတၱာႏုပႆနာတရားေတာ္မွ စိတ္ကိုအကဲခတ္တတ္ရင္ နိဗၺာန္ရတယ္ကြ ဆိုတဲ့ တရားအရ အကဲခတ္ၾကည့္ေတာ့ စိတ္ကိုၿငိမ္ေအာင္လုပ္ရမွာမဟုတ္၊ စိတ္ရဲ႕ သဘာဝကိုသိေအာင္လုပ္ရတဲ့အလုပ္ပါလားဆိုတာကို သေဘာေပါက္လာတယ္…အဲဒီတုန္းက တရားအားထုတ္သူေတြ ေဆြးေႏြးလို႔ စိတ္ေတြမၿငိမ္ေသးဘူးလို႔ေျပာရင္ မၿငိမ္တာကို ၿငိမ္ေအာင္လုပ္ရမွာမဟုတ္၊ မၿငိမ္တာ- မၿမဲလို႔ျဖစ္ေနတဲ့ျဖစ္စဥ္ပဲ။ ဒီျဖစ္စဥ္ကိုၾကည့္ရင္ မၿမဲတဲ့သေဘာကို ေတြ႕မယ္…ဒါသည္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာၾကားတဲ့ နီဝရဏငါးပါးအား ဝိပႆနာရႈမွတ္ပံုတရားေတာ္မွလည္း ေကာင္းမြန္စြာ သေဘာေပါက္နာယူႏိုင္ပါသည္။ ဒါေတြဟာ လက္တစ္လံုးၾကားလြဲေနတဲ့အလြဲမ်ားျဖစ္ပါတယ္…ဒါမ်ိဳးတစ္သက္စာလြဲရင္ တစ္သံသရာစြာလြဲေနတဲ့အလြဲမ်ားျဖစ္သြားမွာမို႔..ဒီလက္တစ္လံုးၾကားအလြဲေတြကို မွ်ေဝေပးတာ အထူးေက်းဇူးမ်ားပါတယ္…
    ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္..
    ေလးစားစြာျဖင့္
    ဝင္းျမင့္

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: