Skip to content
Tags

ဘဝကုိ နယ္ ေလးပါးႏွင့္ပုိင္းျခားျခင္း

March 2, 2010

ဘဝ ဟူေသာစကားကုိ ၾကားသိရေသာအခါ၊ ( မသိျခင္း) အထင္၊ (ေကာင္းျခင္း) အထင္အား ျဖင့္၊ စိတ္ မွာ အထင္မ်ဳိးစုံေပၚႏုိင္ပါတယ္။

ဤ အထင္နယ္မွာ အဝိဇၨာမာန ပညတ္နယ္ဟုေခၚပါတယ္။ ဤ အထင္မွာ ဘဝရဲ႔ အဓိပၸါယ္ကုိ လုိက္ရွာ ေနၾကပါတယ္။  အထင္သာျဖစ္၍ အမွန္မရွိေသာေၾကာင့္ ဘဝရဲ႔ အဓိပၸါယ္ကုိ လုိက္မရွာႏုိင္ပါဘူး။ ဤ အထင္မွာ ကုိယ္ထင္ရာကုိယ္ ဟုတ္ၿပီး ၊ ဆရာႀကီးေတြ လုပ္ခါ ၊ လမ္းညႊန္ ေနၾကတယ္။

ကုိယ္တုိင္လည္း ကုိယ္ထင္ရာကုိသာ ကုိယ္လုပ္ၿပီး ေျပာဆုိ က်င့္သုံး ေနၾကတယ္။ (ငါ့အထင္သာ မွန္တယ္၊ အျခားဟာေတြ အမွား၊) ဟု အဟုတ္ထင္ကာ အဝိဇၨာ၏ ကၽြန္စစ္စစ္ ျဖစ္ေနၾကသူေတြ မ်ား ပါတယ္။ သတိထားၾကပါ။

ဘဝႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး စိတ္အထင္မွန္သမွ် ဟာ ( မရွိဘူး။ ရွိတယ္) ပုံျပင္လုိပါပဲ။ ( ဘာမွ မဟုတ္ဘူး ) ဟုသိလွ်င္ ဝိဇၨာဉာဏ္ ျဖစ္ပါတယ္။

မရွိဘူးရွိတယ္ ပုံျပင္-ေရွး အခါက ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး မွာ၊ အလြႏ္ဆင္းရဲတဲ့ ကပၸိယ တစ္ေယာက္ရွိသတဲ့၊ ထုိ ကပၸိယကုိ ဘုန္းႀကီး က စလုိတာနဲ႔ ၊ ( ကပၸိယ -ေရႊရွိလားလုိ႔ေမး လုိက္သတဲ့။ ထုိ အခါ ကပၸိယက ( မရွိဘူး၊ ရွိတယ္ ဘုန္းႀကီး ) လုိ႔ေျဖလုိက္သတဲ့ ၊ ဘုန္း ႀကီးက ေျပာ တယ္။

ကပၸိယ ( ရွိရင္ ရွိတယ္ ၊မရွိရင္ မရွိဘူး) ဟု မွန္မွန္ ေျပာပါဆုိပါေတာ့ ကပၸိယက ေျပာပါတယ္။ (တပည့္ေတာ္ ဘဝမွာ ေရႊတစ္ခါမွ မရွိခဲ့ပါဘူးဘုရား။ ေရႊ မရွိေသာ အေနအတထားနဲ႔ အခါ ခပ္သိမ္းရွိေနပါတယ္။) ဟုေျဖပါသတဲ့ ။

ထုိ႔အတူ အထင္ေတြဟာလည္း အမွန္အားျဖင့္ေတာ့ လုံးဝမရွိပါဘူးတဲ့။ ထင္ရုံသာ ထင္ၿပီး ေျပာဆုိလုိ႔ ရေလာက္ရုံသာ ရွိပါတယ္။ ဘဝနဲ႔ ပတ္သက္ တဲ့အထင္ ေတြကုိလည္း ၊ ထင္ရုံသာ ထင္ပါ။ အဟုတ္မထင္လုိက္ပါနဲ႔။ ေအာက္ဆင္း သြားႏုိင္ပါတယ္။

ဘဝ၏ အဓိပၸါယ္မွာ -ျဖစ္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိျဖစ္ျခင္း ဘဝကုိ စြန္႔ျခင္း၊ စြဲျခင္းအေၾကာင္းတရားမ်ား ျဖစ္ျခင္းကုိ ( ကမၼဘဝ ) ဟုနာမည္တပ္ပါတယ္။ ခ်မ္းသာျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္း ၊ အက်ဳိးတရားမ်ား ျဖစ္ျခင္းကုိ ( ဥပပတၱိဘဝ) ဟုနာမည္တပ္ပါတယ္။

အေၾကာင္းျဖစ္ျခင္း၊ အက်ဳိး ျဖစ္ျခင္း တစ္စုံကုိ (ဘဝ) လုိ႔နာမည္တပ္ပါတယ္။ ဘဝဟူသည္ အေၾကာင္းအက်ဳိးတရားမ်ားျဖစ္ျခင္း အစဥ္ကုိ ( ဘဝ )လုိ႔ မွတ္သားလုိ႔ရပါတယ္။

ယခု လက္ရွိခႏၶာ ဟာ အေၾကာင္းအက်ဳိးတရားေတြ အစဥ္ျဖစ္ေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ဘဝလုိ႔ေခၚလုိ႔ ရပါတယ္။ ဘဝ ဟူေသာ ပါဠိ ၏ အဓိပၸါယ္ကုိ ( ျဖစ္စဥ္ ) ဟုသာ မွတ္သားပါ။ ထုိျဖစ္စဥ္ သည္ ဝိဇၨာမာနပညတ္နယ္-ျဖစ္ပါတယ္။ ( အစဥ္နယ္ )လုိ႔လည္းေခၚႏုိင္ပါတယ္။ ဤ ျဖစ္စဥ္ ကုိ အဟုတ္ထင္လွ်င္ အဝိဇၨာ ျဖစ္ျပန္ပါတယ္။

ဘဝ ျဖစ္စဥ္သည္ တစ္ႏွစ္၊ တစ္လ ၊ တစ္ရက္ ၊ တစ္နာရီ၊ တစ္မိနစ္ ၊ တၿပဳိင္နက္ ရလာသည္ လုံးဝ မဟုတ္ပါဘူး။

တစ္စကၠန္႔ ရုပ္ျဖစ္စဥ္ ကုိ ကုေဋ ငါးေထာင္ ၊ စိတ္ျဖစ္စဥ္ကုိ ကုေဋ တစ္သိန္း ၊ စိတ္ၿပီး ထုိ အစိတ္ကေလး တစ္ခုသည္ပင္ ဘဝ အစစ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ျဖစ္ပ်က္သေဘာေလးတစ္ခုဟာ ဘဝ အစစ္ ျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္လုိက္ရင္ ၊ အထင္နယ္ ႏွင့္ အစဥ္ နယ္မွာ  ၊ အဟုတ္ထင္ထားတာေတြ ကင္းေပ်ာက္ၿပီး သေဘာနယ္သုိ႔ အသိဉာဏ္ဟာ သက္ဝင္လာပါတယ္။ ဉာဏ္ အစဥ္ တတ္ျခင္း ပါပဲ။

ဘဝ အစစ္ ျဖစ္ပ်က္သေဘာေလး တစ္ခုကုိပင္ ( ဒီ ျဖစ္ပ်က္သေဘာေလာက္ေတာ့ အႏွစ္သာရရွိေသးတယ္ ) ဟု အဟုတ္ထင္ျခင္း သည္ အဝိဇၨာ ျဖစ္ျပန္ပါတယ္။

ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေဝါ – အရ ဥပါဒါန္ အေၾကာင္းမရွိဘဲ ဘဝ ျဖစ္လုိ႔မရဘူး။ ဘဝမွာ ကုိယ္ပုိ္င္ အႏွစ္တစ္ခုမွ မရွိဘူး။ ကုိယ္ပုိင္အႏွစ္မွ ကုန္ပ်က္ေနပါတယ္။ ဤ မူလပ်က္သေဘာကုိသိလွ်င္ ၊ ဘဝ ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သိစရာဆုံးသြားပါတယ္။ ဘဝဆုံးရာ နိဗၺာန္ ပင္ျဖစ္ပါတယ္။

ဘဝ ရဲ. ခ်ဳပ္ၿငိမ္းမႈကုိ အာရုံျပဳ ႏုိင္ေလေလ၊ ေအးေနၿငိမ္းေလ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘဝ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အထင္အားလုံး ခ်ဳပ္ၿငိမ္း ျခင္း ပင္ ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား။

**************************

Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: